Badania słów kluczowych jest ważnym etapem dla pozycjonowania każdej domeny, niezależnie czy jest to mała strona czy duży portal. Właściwy dobór słów kluczowych ułatwi nam pozycjonowanie danej domeny.
Metody badania słów kluczowych:
1. OnetBoxy
OnetBoksy posiadają narzędzie do sprawdzania jakich słów kluczowych używali użytkownicy. W tym celu wchodzimy na stronę www.boksy.onet.pl i wybieramy z menu „Najpopularniejsze hasła”. Wyświetli nam się spis zapytań danej frazy i ilość zapytań przez ostatnie 7 dni. Możemy skorzystać z filtru, który pozwoli nam na zmniejszenie tych wyników do konkretnej dziedziny. Wpisujemy w polu „szukaj” interesujące nas słowo. Ja wpisałem słowo „telefony”. Przez ostatnie 7 dni najczęściej (58 razy) było wyświetlane słowo „telefony komórkowe”. Narzędzie to posiada jednak wadę. Wyświetlane wyniki dotyczą tylko serwisu Onet.pl. Może zdarzyć się, ze słowa kluczowe są zdominowane przez jakiś bieżące wydarzenia.
2. Sprawdzanie ilości zapytań w wyszukiwarce google.pl
Jest to kolejna bardzo łatwa metoda na sprawdzenie konkurencyjności słów kluczowych. Wchodzimy na witrynę google.pl, następnie wpisujemy dana frazę np. „telefony komórkowe”. W ten sposób można w łatwy sposób sprawdzić ilość wyników wyszukiwania. W moim przypadku jest to około 5mln.
Ważne też jest, aby słowa kluczowe były umieszczone w:
- Nazwie domeny
- Znacznikach title
- Opisach obrazków (alt)
- Sekcji head – znaczniki keywords (słowa kluczowe) oraz description (opis strony)
- Anachor text (tytuł linku – <a href=”http://domena.pl/”>anachor</a>)
- Pogrubienie i kursywa tekstu
- Powinny występować nagłówki. Nagłówek h1 – najważniejszy powinien występować na danej stronie tylko raz.