F.E.A.R. – gra FPS survival horror wyprodukowana przez Monolith Productions i wydana w 2005 roku przez Sierra. W roku 2002 Stany Zjednoczone powołują do istnienia grupę First Encounter Assault Recon do walki ze zjawiskami paranormalnymi. Gracz wciela się w rolę nowo przyjętego agenta awangardy F.E.A.R. i ma za zadanie unieszkodliwić zagrożenie ze strony szalonego Paxtona Fettela i jego armii klonów, z którą porozumiewa się telepatycznie. Fettelem zaś kieruje mała dziewczynka, tajemnicza Alma.
F.E.A.R. Combat to edycja gry przeznaczona do rozgrywki internetowej. Aby zainstalować serwer logujemy się na niego i przyjmujemy prawa administratora:
su
Tworzymy nowego użytkownika i przechodzimy do folderu domowego:
adduser fear
cd /home/fear
Następnie musimy zainstalować potrzebne biblioteki:
apt-get install libstdc++5
Pobieramy i rozpakowujemy serwer gry:
wget http://www.1337-server.net/fear/fear-linuxserver-1.08.tar.gz
tar -xvf fear-linuxserver-1.08.tar.gz
cd FEAR
Serwer uruchamiamy za pomocą skryptu:
./start.sh
Jeżeli wszystko poszło prawidłowo serwer został uruchomiony.
Ustawienia serwera znajdziemy w pliku:
nano ServerOptions/ServerOptions.txt
Najważniejsze z nich to:
- GameType=DeathMatch – typ rozgrywki, możemy wybrać: DeathMatch, SlowMoDeathmatch, TeamDeathMatch, TeamSlowMoDeathmatch, CTF, SloMo CTF, Elimination, TeamElimination, CaptureAll, CaptureHold
- ServerMessage= – wiadomość jaka ma się pojawiać podczas wejścia na serwer,
- LANOnly=1 – czy serwer ma działać tylko w sieci LAN,
- UsePassword=0
Password=password – wpisujemy 1 zamiast 0, aby podczas wejścia na serwer podawać hasło, niżej wpisujemy hasło, - Port=27888 – port na którym ma działać serwer,
- UsePunkBuster=0 – włączenie lub wyłączenie PunkBuster.
Podczas startu serwera może wyświetlić nam się komunikat „ERROR – Unable to use the selected network service”. Więcej w tym temacie.